Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Pysselsugen!!

Av Jennifer - 8 november 2009 07:47

I går gick dagen av bara farten. Jag fick sovmorgon och det var skönt. Sen var det dags för matlistan igen. Tänk att det ska vara så svårt att komma på 14 dagars matlista. Men det är så skönt när det är klart sen. Jag var och handlade. På vägen hem från affären stannade jag till hos vänninan som hade smyckesparty. Jag beställde ett armband till mitt halsband som jag köpt förr. Sen hem och plockade upp alla varor. Sen var vi bjudna på middag hos vänner i Bålsta. Det var såå himla trevligt och mysigt. Skönt att bli lite ompysslad ibland.

Barnen var på alldeles strålande humör. En lyckad kväll.

Idag är det riktigt grått och tråkigt här i Sollentuna. Jag lääängtar så efter 1:a advent nu. Det är så mysigt när man får ta fram ljusstakarna. Jag har köpt en ny slinga på Rusta som jag ska lägga i burspråket. Jag älskar verkligen julen så det kommer säkert lite bilder lite senare på alla julgrejer. Jag har redan sett flera FULLT adventspyntade hur men det tycker jag är alldeles för tidigt. Jag är såå sugen på att pyssla lite. Vet inte var jag ska hitta tiden bara med 2 små barn.Jag skulle verkligen behöva stryka lite också. Och ut i naturen också... Hm dygnet har ju bara 24 timmar......Nu ska vi väcka mannen och fira fars dag med kaffe på sängen och ett lottpaket. Hoppas att han vinner massor av pengar. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards