Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under december 2010

Av Jennifer - 31 december 2010 10:23

2010...Jaa. Ett år med mycket känslor. Året började med den ena "katastrofen" efter den andra. Våran ofrivilliga renovering av badrum och tvättstugan.

    

Ena badrummet som renoverats fick rivas en andra gång, fukten som hittades i taket i det andra badrummet. Vi hade blivit lovade att allt skulle vara klart innan jul 2009. 10 juni var det klart. Det var den dagen jag klev in i den berömda väggen. Usch vilken resa. En massa andra privata händelser tillsammans med stress både på jobbet och hemma gjorde att jag inte orkade.Therése och Annette var verkligen mina två stöttepelare den här tiden. Vi har stött och blött saker. Jag har lärt mig att ta emot hjälp. TACK!    Jag är ju fortfarande inte helt återställd och blir fort trött och hängig. Men vissa har för längesedan glömt bort att jag varit/är sjuk.

Vi var i underbara Björnrike i vintras för en brake från allt renoveringsskit. TACK Helena och Roger för lånet av stuga.     Det var då hantverkarna ringde om fukten i taket. Det var också då som jag trodde att vår sista dag var kommen när en man bröt sig in i köket. När vi kom upp var det blod i hela köket. Lång historia....Han hade låst sig ute i -27,höll på frysa ihjäl, pangat en ruta, skurit upp armarna på glasskärvorna. Läskigt var det i allafall.

Sen vände det mot en fantastisk härlig semester i Nerja. Vilket härligt ställe vid havet. Trevliga människor    och härlig semester.

            

Den resan kantades dock av ett sorgligt besked från J som blivit diagnostiserad för cancer...:-( Hon genomgår fortfarande sin resa mot att bekämpa cancermonstret. Heja heja!!   


Jesper börjar skolan! Jisses... Är min lilla "bula" 6 år redan?

Han är superduktig i skolan och har börjat hitta sin plats tror jag.


Hösten kom och i oktober förlorade vår andra vän A   sin långa kamp mot cancermonstret...Så fruktansvärt sorgligt och orättvist.

Han lämnar fru och 2 pojkar efter sig. Kärlek till er och ni vet var vi finns.

Begravningen var superfin men så klart superjobbig. Dom spelade så klart Elvis.

http://www.youtube.com/watch?v=Za8cpM6cGYk

Mycket gamla minnen för Martin som slits upp då hans pappa också gick bort i cancer alldeles för tidigt.


December har svischat förbi med alla härliga pysseldagar. Underbart.

Nu är det dags att kort sammanfatta året som gått.


Konstaterande:Pengarna är slut efter all ofrivillig renovering.

En slutkörd Jennifer

4 härliga bröllop, både vänner och familj.

En begravning.

En härlig semester. 

Jag vet nu vilka vänner som verkligen ställer upp om jag mår dåligt och behöver hjälp.


Vi är iallafall friska och har varandra och jag känner att 2011 kommer att bli ett bra år. Det kommer i allafall bli en del stora förändringar. :-) Vi har lite att fundera på först bara. Jag känner för första gången på riktigt länge ett pirr i magen inför framtiden och se vad livet har att erbjuda!


Gott nytt år till er alla vänner, släkt och ni andra som läser detta!








Av Jennifer - 30 december 2010 19:46

Halvdag idag. Skönt. Jag har varit såå trött under veckan. Martin    har varit hemma med barnen och skött all markservice. Skönt!

När jag kom hem hade Martin redan städat så jag och Jesper bestämde oss för att baka. Mysigt.

    

Vi har också lekt med kaplastavarna. Det slutade i ett högt torn som vi rasade senare.

   

Vi har hyrt en film som vi ska se (läs somna till). Inception. Vi får se om den är bra......

Av Jennifer - 27 december 2010 19:45

Idag var det dags att gå till jobbet efter 9 dagars ledighet. Vi ska få nya fina mattor på kontoret så det blev mycket packning idag.Har massor att göra också så hoppas att det inte tar så låg tid tills dom är klara....:-S

Ett inte så charmigt kontor..

Martin och barnen har semester fortfarande. Idag hade Jakob ramlat  ner från soffan och slagit huvudeti bordet!   

Detta resulterade i massor av blod, ett besök på sjukan och 4 stygn i pannan! Stackars!  

Sen här på kvällen började Jesper blöda näsblod. Snacka om blodbad här idag.  

Jag har verkligen hårpanik. Jag skulle vilja klippa av det. Kanske färga det? Göra någonting. Jag blir galen på mitt självlockiga frissiga hår. Hjääälp vad ska jag göra?!!

Idag firar vi alla mina grabbar här hemma. Johannes har namnsdag och alla 4 heter Johannes!  

Apropå fira så hittade jag ett litet vitt paket i granen idag. Den hade liksom fastnat på en gren. Och det var till mig! Ett par härliga ullstrumpor från Martin.

:-)

Nä nu ska jag kolla på Tina.


Mors!


Av Jennifer - 25 december 2010 19:28

Dan före doppare dan! Städning och putsning. Vi hann med en promenad med lite snowracer åk. På kvällen innan sovdags kokar vi alltid gröt och ställer ut till tomten. Och i år var Jakob med också! :-)

Julafton startade vid 8 tiden med julklappsjakt.

Sen gjorde vi oss iordning och åkte till kyrkogården. Vi satte ljus och tomte på svärfars grav. Vi satte ljus på vännens grav också.

När vi kommit hem tog det inte så lång tid förrän mamma, pappa och Jens kom. Vi startade med grötlunch. Sen sprang dagen på. Vi hade jättemysigt och barnen var glada. Trots att Jakob bara sov 15 min på dagen och Jesper hade feber och var uppe till halv tolv....:-)

Jag fick en massa fina julklappar.Måste vart snäll i år. En velour mysdress från Stadium, en morgonrock, fina ballerina fårskinnstofflor, Thomas Sabo armband med berlock, bio med barnvakt, Hotell övernattning med teaterbiljetter och barnvakt, panduro presentkort, halsband, Iphone station m.m

Här kommer bilder! God Fortsättning!!


                                                                        

Av Jennifer - 24 december 2010 10:11

 

TOMTEN
Husbonn stiger upp i natten
För att kasta lite vatten
Under husbonns tunga toffla
Nisse blir en krämig våffla
...Snön ligger vit lite här och var
Inte en jävla tomte kvar

God Jul & Gott Nytt År

Av Jennifer - 23 december 2010 18:37

Två små nissar omkring sig tittar
Så en smällkaramell de hittar
Nisse på den ned strax hoppar
Men för detta den ej stoppar
...I tak, på golv, i gardin med frans
Finns nu nisses hjärnsubstans....

Av Jennifer - 22 december 2010 21:22

Idag har vi inte varit utanför dörren! Brr va kallt det är! - 22 !! Men vi har det mysigt ändå. Vi fixar och donar. Eldar och pysslar. Idag har jag verkligen fått vuxenpoäng. Jag har putsat silvret!!  

Jag har gjort den årliga traditionen, blomster arrangemang. Det här:

Blev så här:

Jag har också bakat ett gäng peppisar som skall bli bordsplacerings "kort"  

Jespers kompis Tobbe med familj har varit här på middag i dag. Jättetrevligt. Killarna byter julklapp varje år. Helena och Freddes bebis Luna som är bara några veckor sov sig igenom hela tillställningen! Alltså jag menar, när dom kom sov hon, sen satt hon i bilbarnstolen hela tiden. Inte ett knyst från halv fyra till åtta! Vilken mönsterbebis!

Nä i morgon är det torsdag och städdag. Det skall slås in lite klappar, grilljera julskinka och lite uppesittarkväll!

Hej så länge!

Av Jennifer - 22 december 2010 20:47

Tre små tomtar sig i granen svingar
Mellan ljus och änglavingar
Nisse sig för nära våga
Strax han står i ljusan låga
...Doftar snart likt vidbränd stek
Ångrar då sin ystra lek...

Ovido - Quiz & Flashcards