Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Jennifer - 10 november 2009 19:10

   Jag har pratat med en tjej som jag inte har pratat med på minst 17 år iallafall. Jennie min fantastiska brevkompis som jag hade när jag var en liten tjej! Vi brevväxlade och träffades ofta. Hon bodde där min farbror bodde, så vi sågs ofta. Hon var hemma hos mig också och hälsade på. Åh vad mycket roliga minnen. Vi tappade kontakten i tonåren och sen sågs vi en gång igen runt 20 års åldern men sen har det varit tyst ända fram till nu! Hon hittade mig på facebook. Vi har mailat lite fram och tillbaka i ett par dagar men idag ringde hon. SÅ himla kul. Vi ska ses för lunch på torsdag. Måste leta fram alla bilder jag har.Jag pratade med henne i telefonen och jag har känt mig så glad hela eftermiddagen sen. Åh vad det ska bli roligt att ses!


Och idag var min bättre hälft Therese och hälsade på med sin son gulliga charmiga Max. Hon är ju mammaledig nu. Vi har kommit på att vi är som ett gift par hon och jag. Vi har jobbat ihop sen 2000. Och vi umgås ju faktiskt mer vaken tid tillsammans än jag och Martin. Vi är riktiga vänner. Åh vad jag saknar henne!


Efter jobbet idag åkte jag och hämtade killarna och mötte upp Martin och världens bästa Emmis i Sollentuna Centrum. Herreguuud vad fint det var där. http://www.sollentunacentrum.se/centrum/sv/hem/

Jag och Martin skulle till banken för att öppna ett gemensamt konto för lite sparande osv. Det gick fint.

Vi käkade middag på Sollentuna Centrum Jag åt Shish Tawouk. Mmmmm.....


När vi kom hem så tog vi bild på killarna till julkortet! Hahaha vilka sötnosar. Nu är det bara att börja pyssla ihop alla julkort.


Martin har hållt föredrag i dag och fick en present som han kom hem med. En fin skål från Scandinavian Homes. Fin tycker jag!


Åh vilken härlig dag

Av Jennifer - 10 november 2009 11:25

......i morgon åker jag, mannen och stora killen och vaccinerar oss. Hoppas att det finns vaccin kvar då!

Av Jennifer - 10 november 2009 08:11

Idag är det vaccinets vara eller icke vara som snurrar i huvudet…

Finns det vaccin? Var? Ska jag vaccinera Jakob? Varför är alla vaccinmottagningar från mitt på dagen? Ska jag ta ut en semesterdag för att vaccinera mina grabbar? Eller en dag med föräldrarpenning? Dagis kommer att skicka hem barn med minsta lilla förkylningssymptom. När kommer dom ringa? Jag tycker ju att dom är småsnoriga jämt?  Arrgh jag bli galen. Jag kanske har fått galna kosjukan? Svininfluensan, galnakosjukan och fågelinfluensa.  Snart har vi en hel bondgård hemma! :-)

What to doo??!!

Ovido - Quiz & Flashcards