Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under maj 2010

Av Jennifer - 31 maj 2010 21:31

Tro det eller ej men badrummen är klara!! Jo det är sant. Idag kommer bilder på stora lilla kommer senare! Se och njuuuuuuut! :-)


         

Av Jennifer - 27 maj 2010 13:20

Igår var vi hos polisen och ansökte om pass. Martin skulle möta mig och huliganerna där halv fyra. Vi väntar och killarna är snart rastlösa och "röjer stället". Fyra ringer Martin och undrar var vi är. Då står han utanför polisen i Solna! Varför undrar ni?.....Ja jag med.....Pust

Till slut kommer han till Sollentuna i allafall. En timme sen. Killarna tog bilder och lämna fingeravtryck. Jag lägger upp bild när pass kommit om några dagar. :-)

Av Jennifer - 26 maj 2010 20:41

I går hade vi personaldag på jobbet. Vi började dagen med HLR utbildning. Det var jätte nyttigt. Fasen va jobbigt det va. 30 hjärtmassage och 2 inandning.

Men dockan vi övade på var lite läskig.....

Sen hade vi stadskamp i gamla stan. Vårt lag vann! Juhuuu!

  

Det regnade hela dagen. Jag var iskall när jag kom hem. Men det var bara att hänga på sig vinterjackan och släpa sig ner till Norrvikens IP för fotbollsträning. Brrr.

Hem och käka och sen iväg och storhandla.

Heeelt slut idag. Och massor av tvätt att vika, skåp, krokar och toapappershållare att markera ut i badrummet.

Jag måste försöka hinna handla ett par grejer innan lördag när vi ska på bröllop i Göteborg. På fredag är det sista inskolningsdagen för Jesper. På eftermiddagen åker vi ner till Göteborg. Vi måste packa till killarna som ska vara hos mormor och morfar. Och i morgon matsäck till Jesper. Pust

Av Jennifer - 23 maj 2010 21:45

I fredags slutade jag 12. Härligt. Jag åt matlådan på jobbet innan jag tog en tur upp på Hötorget till mina killar och inhandla fredagsblomster.

Promenerade i solen till Pendeltåget i Karlberg.

Jag åkte upp och hämtade två glada killar på dagis. Vi tog vara på dagen och åkte till slottsparken vid Edsberg slott här i Sollentuna. Det var massor med folk.

Vi hade dricka och bulla med oss. Ett brudpar var där för fotografering. Det är ju ingen lek med en snart 2 åring som helst vill hoppa i vatnnet. Det var lite jagande. Det var ett par som satt på en parkbänk och skrattade åt Jakob när han jagade änderna nere vid vattenbrynet. Han tjöt av skratt! :-)

    

På kvällen kom pappsen förbi för att äta middag med oss. Mamma hade sin tjejkväll hemma och pappa ville fly fältet. Vi grillade hemgjorda hamburgare och jag hade gjort hemgjorda pommes. Gott.

I lördags fixade vi och donade lite hemma. Jesper lekte hos en dagiskompis. Vi tog en långpromenad och gick förbi Ica Maxi och handlade lite smått och gott till kvällen.

Jeanette och Mirre hade lånat scoutstugan för barnkalas på dagen och då passade vi på att träffas där. Vi, fam Wivhagen och Carina och barnen. Niklas var bortrest och fam Granholm och Sunesson hade förhinder.

Det var jättetrevligt.

I dag har jag Emma och Jessica, Andreas blivande fru, och Linus stått på loppis på Roslagsstoppet i SPÖREGNET! :-( Typiskt.

Vi var där 2 1/2 timme och sålde i allafall för 1000 kronor. Jag sålde vagnen också när jag kom hem. Och en annan vännina har köpt lite andra kläder innan så det blev en slant av denna rensning.

  

På vägen hem regnade det så hemskt så vi var tvungna att stanna. det haglade och blixtrade och dundrade. Huga. Var heeeelt genomfrusen när jag kom hem.

Det blev hämtmat till middag.

Och vet ni? Jag fick en Iphone i går! :-) Jag behövde en ny telefon och min snälla man tyckte också att jag skulle ha en sån. "-En tidig morsdags present" sa han. :-)

Nä nu hägrar sängen.

Av Jennifer - 20 maj 2010 21:07

Idag var det ännu en härlig dag med sol. 26 grader stod termometern på idag när jag kom hem.

Idag var en intressant dag på jobbet då jag var den enda där. Alla andra var på vift. Jag åt min lunch och gick sedan ut i parken och satt i solen. Sååå härligt.

Jag promenerade som vanligt från jobbet till Karlberg. Idag var det svettigt!

Det var städ och fixdag på dagis i dag så jag åkte upp för att hämta Jakob. Martin och Jesper stannade kvar för att hjälpa till. Det var mysigt att jag och Jakob fick lite egentid. Vi började med att låsa oss ute så vi fick gå över till grannen som har reservnyckeln. Sen åt Jakob glass och så läste vi 3 böcker. Alfons har kalas, Petter och hans 4 getter och Cars. :-)

Sen hoppade vi i sängen. (men säg inte det till någon) ;-)

Vi åt korv och makaroner. Sen kom stora killarna hem. Jesper var heeelt slut och somnade i soffan. Idag var det ju förskolans dag så dom hade utflykt till grillplatsen och grillade hamburgare och kyckling och hade skoj. Så fick dom gångpolarn märket. Han har redan sen tidigare år.

http://www.gangsport.com/t2u.asp?p=59984

Jag åkte iväg till Stinsen och shoppade keps till Jakob och lite tröjor till killarna. Martin fick en skjorta och jag en sommarklänning.

Nä nu har jag inte tid att sitta här. Jag ska gå och raka benen! Hahahaha

Av Jennifer - 19 maj 2010 22:15

Sommar, sommar, sommar....Gud så härligt det är ute! Man får verkligen njuta dessa dagar och ta fram dom ur minnet nästa vinter när det är grått, mörkt och tråkigt!

Jag och Christina satt i parken på lunchen i dag igen. Man vill ju aldrig gå in! :-)

Efter jobbet var jag uppe och hämtade 2 rödmosiga killar på dagis. Varma och trötta. Båda jesper och Jakob sveper alltid ett fullt glas vatten när vi kommer hem. Törstiga killar. Man blir väl det när man far runt som 2 gazeller!

Vi blåste lite såpbubblor som för övrigt är det roligaste Jakob vet just nu tätt efter att titta på Touw vas och kopikoo på tv. (Star wars och Scooby doo) Men det är ju alldeles för fint väder för att sitta inne och glo på TV. :-)

Sen kom Bröderna Bygg med material till lilla badrummet som förhoppningsvis blir klart nästa vecka. Men man vet ju aldrig.

Vi åt smaskig Fajitas med guaccamole med alldeles för mycket vitlök i.

Sen var det dags för Cirkus Maximum!

Vi cyklade ner. Det var superroligt faktiskt. En bra show som var mycket spännande. Sen var det de paret som säkert många av er sett på internet. Dom som byter kläder supersnabbt.


http://www.youtube.com/watch?v=Wyxvv1P--Gs


Vi träffade jespers dagiskompis Tobbe där också. Det var mycket lyckat.

Här är några bilder från föreställningen:

      

Förresten måste jag berätta vad vi betalade för biljetterna till Göteborg!

Heeelt sjuuukt billigt. Stockholm-Alingsås Tur och retur med bokad sittplats för 2 vuxna och 2 barn. 296 spänn!

Sj sj gamle vän, festligt att du lever än! ♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫

Av Jennifer - 18 maj 2010 20:45

Meeen vilka sommardagar vi har! Helt underbart. Vi har ätit ute två dagar i rad nu. Underbart!

I går var det jobb som gällde hela dagen. Killarna var ju hemma med Martin. Känns lite sorgligt att hans måndagspappaledighet snart är slut. Men det kanske är lika bra. Han får ju aldrig vara ifred ändå. Folk ringer hela tiden ändå. Hoppas han och killarna får fina dagar här framöver och åker iväg och tar en glass och bara njuter!   

Det var heeeelt underbart med promenaderna idag. Att gå i solskenet på Torsgatan över St Eriksplan ner till Karlberg och står i solen och vänta på pendeln.

Carina kom över på en spontanfika i går kväll. Vi satt ute på altanen och fikade ända till halv nio och det var inte ens lite kyligt. Passade på att fira CArina lite eftersom hon fyller år i dag. Hon fick Morbergs kokbok. Hon blev jätteglad. En riktigt mysig måndag!

Idag har det varit full fart. Först i morse var det dag två på inskolningen på Norrviken. Jesper tycker att det är såå spännande och vill helst börja nu. Det är ju ett bra tecken. Idag hade dom haft samling. Dom börjar varje dag med en stunds vila med lugn musik. Sen hade dom målat självporträtt till skåpen i höst. Sen fri lek och till sist en ny samling. Hade pratstund utanför med mycket trevliga föräldrar. Några nya och några välbekanta ansikten.

Sen hasta iväg till jobbet några timmar. Sen hem och hämta igen. När vi kom hem så blåste vi såpbubblor. Jakob blir heeelt tokigt. Han skrattar och far runt. Precis som brorsan gör. Hahaha! Sen kom Emma förbi. Åh vad roligt. Hon stannade på middag. Idag var vi verkligen tvungna att duscha killarna. Helt gråa var dom efter mycket lek på gården.

Vi planterade kryddor idag. Rosmarin, persilja, dill och gräslök. Det är mysigt.

Nä nu ska jag boka tågbiljetter till Göteborg. Vi ska hälsa på Kusin vitamin med fru i sommar. Våldgästa och ett besök på Liseberg.

Av Jennifer - 18 maj 2010 11:11

Jesper:- Mamma, jag vill ha ett samvete..

Jag:- Men det har du ju. Vet du vad det är då?

Jesper: -Ja det är disskusionen som människor aldrig lyssnar på.....


:-)

Ovido - Quiz & Flashcards