Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Jennifer - 9 november 2009 19:15

   Tack och lov att denna skitdag är till ända!

När jag kom hem idag hade Martin gjort middag. Jesper var med och rörde i grytorna med både förkläde och kockmössa. Glömde ta en bild men han är föör gullig! <3

Sen tog vi en sväng till Stinsen jag och Jesper som för övrigt var på strålande humör. Jag handlade upp mitt presentkort på Panduro. Tjejen i kassan skrattade när jag handlade till sista kronan! Hahaha. Jag köpte faktiskt 2 fina kronor. En lim pistol med skitsmarta lackstänger till. Som man har när man lackar julklappar. Det får ni se i senare inlägg när det börjar närma sig jul. Det vart 2 ljushållare till ev julgrupper i jul och sist, siffror i papp som jag skall embossa i silver. 1,2,3,4 att sätta på varsitt ljus i adventsstaken. Det blir spännande.

Jag provade jeans på H&M också men herregud, jag måste vara helt felstöpt.

Jesper hade ett långt utlägg i bilen om att vi måste vaccinera oss för han ville minsann inte få den där FLININSUVELSAN. :-)

Nu ska jag försöka hitta lite kläder till killarna för vi ska försöka ta julkort i morgon.




Av Jennifer - 9 november 2009 09:58

Jag går runt och har hantverkarångest. För 4 år sedan gjorde vi om vårt badrum. Dom som gjorde det var ena riktiga klåpare. Vi gick på rekommendation och självklart med vita pengar. Nu har badrummet fullkomligt rasat. Klinkers sitter löst m.m Och firman finns inte kvar. Dom har gått i konkurs och försäkringsbolaget betalar inte ut några pengar. Och här står vi. Vi har också fått reda på att vi har fukt på den lilla toaletten som måste åtgärdas. Sen är det tvättstugan som vi har försökt fixa sen vi flyttade in för 6 år sedan.....Pengarna har gått till en massa andra oförutsedda händelser som tex lägga om taket när vi fick takläckan. Renovera Opel för en massa pengar osv osv.

Nu har vi tagit in offerter från byggföretag men jag går omkring med magont bara jag tänker på att vi skall börja om igen.....Och pengarna. Fan vi har ju redan betalat åtskilliga tusenlappar för badrummet.

Nu vill jag bara ha det gjort så att det blir fräscht. Kan ni inte hålla tummarna för oss. Det är vår tur att det går bra denna gång. Snälla snälla låt hantverkarna vara hantverkarna från himlen!

Ovido - Quiz & Flashcards