Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under november 2012

SIA

Av Jennifer - 30 november 2012 15:00

Jag ÄLSKAR SIA och vill ha allt i deras affär! Jag skulle kunna bo där....Annars står fina glas från Lagerhaus på önskelistan i år.

Av Jennifer - 30 november 2012 07:57

Igår var det städtorsdag. Alla hugger in och städar. (utom mannen som var bortrest) Älskar att komma hem på fredagen och allt är rent och fint. Appropå rent och fint så åker jullakanen fram till advent! :-) Dom är superfina och järtesköna att sova i. Sovrummet fick sig också en julpiffning. Röd matta och julgardiner. Längtar dock till vi tar tag i renoveringen av sovrummet. Har väntat i 9 år bara ju. Det har kommit lite annat ivägen om man säger så. Nu är alla stakarna tända enligt Miljeteigsk tradition. Fredag före 1:a advent. GRATTIS fina svägerska på din dag i dag! 30, vilken underbar ålder! Ha en mysig, vit och kall fredag...<3

Av Jennifer - 29 november 2012 08:03

Mannen är borta igen. Det blir inte så himla mycket pyssel då. Man orkar inte liksom när barnen har gått och lagt sig och morgondagen är förberedd. Lite blev det iallafall!
Jag köpte ju en konformad oasis-moss gran som jag pimpade till lite extra. Det var svårt att få till en bra bild men jag använde silvertråd och lite scrap-bling.

Traditionsenligt bytte jag kransarna på herrgårdsdörrarna till vardagsrummet.
Det gör jag varje advent. Dom sitter hela året men efter jul byter jag till vita band. Före och efter bild. Och sen piffade jag till ett blockljus med lite snöre och bokstäver.

Av Jennifer - 28 november 2012 19:19

Här kommer på begäran en supergod lakritskola med turkisk peppar i! Hoppas att det går att läsa. Ha en fin kväll alla...

Av Jennifer - 28 november 2012 11:03

I går var jag med min fina väninna på butiken "Små gröna blad" i Kista. Oj vilken fin butik. Jag handlade lite fina blommor och småsaker. Åk dit! Ligger mittemot Kistamässan! Ikväll ska det arrangeras lite med dom nya fina sakerna..

Av Jennifer - 27 november 2012 07:26

Funderar på när det är ok att ta fram saker det står God Jul på? Jag bestämde att det var ok igår. Tänkte att det hörde till adventspyntandet...:-) Vimpeln och lampskärmen åkte upp men jag kunde inte riktigt förmå mig att lägga ut stenarna jag målat God Jul på. Inne är det ju bara vi som ser. Ute på trappen ser alla som går förbi. Det kanske är lite för tidigt? Men det skiter jag i. God Jul!!

Av Jennifer - 26 november 2012 16:55

Nya fläktkåpan blir såå fin lite julpimpad med en vacker grön krans!

Av Jennifer - 26 november 2012 08:34

Nu har jag fixat julmys på kontoret. Mina vänner tomten och snögubben har traditionsenligt åkt fram. Och den fina fina granen. Belysning i en kruka av fattigmanssilver och adventsstaken i fönstret. Dock inte tänd ännu! Ha en fin måndag!

Ovido - Quiz & Flashcards