Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 8 november 2009

Av Jennifer - 8 november 2009 18:36

   Jag och Jesper var i Bålsta och firade pappa idag efter vi firat Martin med kaffe på säng och present i morse.

Jag var bara tvungen att köra in på Lillsjöns blommor i Draget. Har ni vägarna förbi Bålsta så stanna där. Dom har sååååå mycket fint där. Inredning, ljus, zinkgrejjer, fattigmanssilver ja hur mycket som helst. Och blommor förstås. Kunde inte låta bli att köpa en vit hyacint och lite grön mossa. Det kan väl inte gillas som julpynt va? EN liten rackare däruppe på öppna spisen.

Annars ligger ju min favvobutik Eikkala i Bålsta men dom har ju inte öppet på söndagar.:-( Men hon har en superbra webshop.

Nu ska vi snart dricka kaffe och äta kärleksmums.



Av Jennifer - 8 november 2009 07:47

I går gick dagen av bara farten. Jag fick sovmorgon och det var skönt. Sen var det dags för matlistan igen. Tänk att det ska vara så svårt att komma på 14 dagars matlista. Men det är så skönt när det är klart sen. Jag var och handlade. På vägen hem från affären stannade jag till hos vänninan som hade smyckesparty. Jag beställde ett armband till mitt halsband som jag köpt förr. Sen hem och plockade upp alla varor. Sen var vi bjudna på middag hos vänner i Bålsta. Det var såå himla trevligt och mysigt. Skönt att bli lite ompysslad ibland.

Barnen var på alldeles strålande humör. En lyckad kväll.

Idag är det riktigt grått och tråkigt här i Sollentuna. Jag lääängtar så efter 1:a advent nu. Det är så mysigt när man får ta fram ljusstakarna. Jag har köpt en ny slinga på Rusta som jag ska lägga i burspråket. Jag älskar verkligen julen så det kommer säkert lite bilder lite senare på alla julgrejer. Jag har redan sett flera FULLT adventspyntade hur men det tycker jag är alldeles för tidigt. Jag är såå sugen på att pyssla lite. Vet inte var jag ska hitta tiden bara med 2 små barn.Jag skulle verkligen behöva stryka lite också. Och ut i naturen också... Hm dygnet har ju bara 24 timmar......Nu ska vi väcka mannen och fira fars dag med kaffe på sängen och ett lottpaket. Hoppas att han vinner massor av pengar. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards