Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under november 2010

Av Jennifer - 30 november 2010 21:39

...för en mysig kväll! Jag är helt slut så lite bilder från kvällen kommer i morgon!

Vilka härliga vänner jag har!

Av Jennifer - 30 november 2010 10:00

Nu vill jag veta! Vilken är er favorit julsång genom tiderna! Min är i allafall

Nat King Coles "The Christmas song"


http://www.youtube.com/watch?v=cubgWvBfs24

Av Jennifer - 29 november 2010 20:17

Idag har jag varit uppe på Hötorget hos världens bästa torghandlare! Jag handla kransar, hyacinter och Eucalyptys. Gå till dom här killarna, strax till höger när man kommer ut från PUB. Dom är bäst, trevligast och billigast!! :)

På måndagar går jag ju på min rehabträning i varmvattenbassängen (32 grader) på sollentuna sjukhus. Det är såå skönt. I love it. Det är Jeffatid. Och idag satt mina killar i bilen utanför att väntade på mig så jag slapp åka kommunalt.   Lyx!

Jesper och jag har dekorerat pepparkakshuset. Det blev superfint och Jesper var väldigt noga!

   

Vårt kalenderljus är laddat och klart. Och i morgon är det pysseldags med tjejerna! Jippiiii!  

Av Jennifer - 29 november 2010 11:03

När jag var liten hade vi Trollmor Olgas adventskalender på LP.

Vi spelade ett spår per dag och jag ÄLSKADE den. Nu utmanar jag någon att hitta den igen fast inte på LP då. Pris till den som hittar den.


Hjäääälp!

Av Jennifer - 28 november 2010 21:23

...pepparkaksbakbilderna! :-D

Observera snubben längst ner i bild! Hahahaha!




        

Av Jennifer - 28 november 2010 20:33

Idag åkte jag och Jesper till Sigtuna för den juligaste och mysigaste julmarknaden som finns!

Eldkorgar, Lucior, kör som sjunger ljuvliga sånger, glögg och massa annat!

Jesper tog 3 lotter hos Lions och vann en chokladask. Han var supernöjd!

        

    

Jag handlade några småsaker i butikera. Och en fin mistel.

När vi kom hem blev det pepparkaksbak. Jesper är såå duktig på att baka pepparkakor. Vi har satt ihop pepparkakshuset men dekoren får vänta tills i morgon.

Nu blir det en dusch och mys till "The Event"

Av Jennifer - 28 november 2010 17:06

Måste bara tipsa er. Förra året var det Vinyl 107 som spelade julmusik dygnet runt men i år har SR hakat på. Supermysigt!


http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3034

Av Jennifer - 27 november 2010 21:11

Vilken skön dag. Vi har hunnit med massor idag.

Martin gick upp med barnen vid halvåtta. Jag kom upp vid kvart över åtta. När morgonbestyren var klara styrde vi kosan till Hägersten för att lämna över vårt Julpaket till Hoppets Stjärnas insamling.

Sen gick det i ett:

-City för att köpa pods till Nespressobryggaren.

-Enebyberg för att köpa ny entrematta. Vi köper alltid matta på rulle för att passa vår hall.

-Stinsen.Panduro för att köpa silkespapper. Clas O för att köpa lite DVD skivor.

På City Gross hittade jag de härliga tidningen Jeanne d árc living Jul 2010 som jag gått och trånat efter länge för 39 buckaroner!! Den kostar 89 kronor i vanliga fall.

    

-H&M för köp av vintervantar för alla är redan borttappade!!

-Systemet

Och vi var ändå hemma halv ett! :-)

Sen åt vi lunch. Efter det åkte jag och storhandlade mat.Det var ingen hit! Fy fasen va med folk.

När vi packa upp alla varor var det dags för tvätthögen medan Martin var och tvättade bilen.

Vi lagade jättego middag idag. Schweizare med potatisgratäng.

  

Jag och Jesper har gjort fågelgodis idag. Cocosfett med solrosfrön och jordnötter.

Fina va?

    

     Martin har lovat att bygga ett fågelbord i morgon. Så kan vi sitta och kolla när pippina äter!

Vi skulle ge oss på pepparkakshuset här i kväll men när vi öppnade det var det i tusen bitar. Fan va less. Vi som hade laddat med kristyr och godis. Paketet fick tom åka i framsätet hem för att inte ramla runt i bakluckan.  

Det blev lite stakpyssel istället. Piffigt!

I morgon åker jag och Jesper på Julmarknad i Sigtuna!

Ovido - Quiz & Flashcards