Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under mars 2011

Av Jennifer - 6 mars 2011 19:30

......Jo jag har inte orkat och det har i ärlighetens namn inte hänt så mycket den här veckan.

Måndag träning och resten av veckan rusade förbi.

Igår var jag och Jesper i Bålsta och sålde kläder och leksaker på barnloppis. Jag fick ihop 900 spänn på 5 timmar. Det är bra tycker jag. Jesper tjänade ihop 300 kronor. Han sålde några leksaker. Han fick 50 kronor av morfar och sen kunde han köpa sitt Ninjago pussel som han velat ha så länge. City Gross hade 25 % rabatt så pengarna räckte.

Jag köpte fotbollsskor till Jesper för 20 spänn och ett par helt NYA sandaler med täckt tå, för 20 kronor. Mamma, Alex, Emelie och Eva kom förbi och sa hej. Många andra man kände igen.

I dag skulle vi ha varit på kalas hos Jakobs kompis men dom ringde här i morse och ställde in. Hon hade haft 40 graders feber inatt. Stackarn.

Så det blev lite hemma fix och en lång stund ute i det härliga vädret. Jesper hade sin kompis Tobbe här och lekte.

Efter det var vi en sväng till Stinsen och handlade ett sånt där platt dammsugar munstycke som man kommer åt under saker med. Vår soffa är jättelåg så det går inte att dammsuga under utan det munstycket.

Jag hittade ett par nya brallor och en ny topp. :-)

Vi har ätit fläskfilégryta med kabanosskorv i. Ris. Sallad med romansallad, småtomater, gurka, fetaost och pinjekärnor!

Nu sover barnen. Och jag och mannen ska kolla Solsidan.


   Jennifer

Ovido - Quiz & Flashcards