Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Jennifer - 21 mars 2010 19:02

Kuckelikuu klockan är sju!  

Idag har vi varit på IKEA och valt badrumsmöbler! Det blev den här:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/bathroom/10466/

Och den här:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10147563

Skåpet ska vi ha ovanför toalettstolen. Fint va?! Vi är jättenöjda.

Åh jag bara längar till allt är klart. När vi var på IKEA höll vi på att skrämma slag på hela badrumsavdelningen. Martin pumpade vagnen lite för mycket i går när vi skulle ut och gå så i dag sprängdes ett däck - PANG!!!! Hahahha. Det var så att folk nästan kastade sig ner på golvet. Stackars!

När vi kom hem så åkte jag och storhandla. Herregud vad med folk det var och handlade idag! Hem och packa upp allt. Puh! Men nu är det klart 14 dagar framöver. Skööönt....

När jag kom hem var mamma och pappa här. Killarna var överlyckliga. Jakob blir alltid SKITSUR när dom ska åka hem.

Sen blev det dags att laga middag. Det blev en smarrig fläskstek med gräddsås och vitlöksfrästa morötter. Mums! Kolla vad härlig den ser ut. Alldeles knaprig!

  

 Jaghar hunnit med lite pyssel idag också. Åh vad det var roligt! Jag har en sak kvar att göra. Det kanske kommer bild på den i morgon.  Men här kommer lite bilder på påskpyntet.

  

Och dom här har jag inte bestämt ännu om jag ska ha i körsbärsriset eller i fönstret i köket. Vi får se!

  

Nu är det dags att stoppa om killarna.

Over and out!

Av Jennifer - 21 mars 2010 07:16

Igår blev det lite sovmorgon. Underbart väder i går +8 och en strålande värmande sol! Vi tog en promenad. Vi började med att åka pendeltåg mellan Norrviken och Häggvik,bara för att killarna tycker om det så mycket. (Sist vi åkte pendeltåg sa Jesper- Det var inte så värst mycket patienter på det där tåget! Hahaha) Vi smet in på Stinsen för att leta galonvantar. Det var slut överallt! Hittade till slut till Jesper men inte till Jakob så säg till om ni ser någonstans! Jag köpte ett par Jeans till Jesper också. Jag kan VERKLIGEN rekomendera Name its Jeans för 149:- Dom är väldigt slitstarka och framförallt bra pris.

Sen promenerade vi hem. Jesper var jätteduktig och gick hela vägen. När vi kom hem skottade Martin fram altanen! Nu kan man faktiskt sitta där och kanske ta en kopp kaffe.

Sen bytte jag om och gick ner till Carina för lite smyckesparty. Natt och dag heter märket. Trevligt med vin och ostar så där på eftermiddagen. Jag shoppade en jättefin klocka och ett par somriga örhängen. Dom kommer om 14 dagar så jag visar då. Jag tänkte ha en egen visning i maj så det kommer inbjudan senare om det är ngn som vill komma.

När jag kom hem sen så var Jessica, Andreas och lilla Molly här. Vi hade bjudit in dom på middag. Det blev en gammal klassiker. Plankstek!

  

Nu ska vi se vad denna dag har i sitt sköte! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards