Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under mars 2010

Av Jennifer - 31 mars 2010 20:38

   Vi har fått erbjudande om att hyra ett hus i Nerja Spanien. Man ska då boka flygstol vilket jag aldrig gjort förut! Nu utmanar jag er att hitta den billigaste tur och retur resa Arlanda-Malaga AGP. Direktflyg. Runt 19-20 juli till 2-6 augusti. 3 vuxna och 2 barn. 2 och 6 år. Den som hittar den billigaste vinner ett fint pris!!!! Glömde skriva att vi kan inte åka med Ryanair....

Kom igen nu!

Av Jennifer - 30 mars 2010 20:30

Dagarna bara rusar fram och det är redan tisdagkväll! Killarna kom hem ordentligt och hade haft en mysig helg med Emmis i Branäs. I går var jag såå trött när jag kom hem från jobbet. Vet inte om det beror på tidsomställningen. Man går ju upp 1 timma tidigare.

Idag har fru Miljeteig varit på fotvård på Axelssons. Men herregud så skönt.Fötterna blir som nya. 1.20 satt jag där.

Nu vill man bara måla tånaglarna och på sig nätta sommarskor. Världens bästa mamma och pappa hämtade barnen. TACK för att ni finns.

Idag har nya toastolen satts in i badrummet och Martin har satt upp vår nya utelampa. Åh vad det är roligt är allt blir så fint!

Vi har en 4 år gammal/ny fin toastol till salu av märket Cersanit. Den passar inte avloppsröret i det nya badrummet. Är det ngn som är intresserad? Den är jättefin.

Vi har lite annat att säja, badrumsskåp osv som vi måste ta tag i och sätta ut på blocket till helgen.

Ev ska Jesper ha kalas i simhallen i Bålsta. Badkalas! Han blev eld och lågor när jag gav förslaget. Nu ska dom bara försöka hitta ngn vikarie som vill jobba då. Det blir den 1 maj. Dom skulle återkomma den här veckan för att meddela om det gick. Hoppas!



Av Jennifer - 30 mars 2010 08:34

Pojken är 6, skall man vara ärlig,
Är han just nu helt rysligt besvärlig.

Och mamma hon undrar; vad är det som hänt?
Han är så besynnerligt inkonsekvent

Han var så ordentlig förra året,
Vek ihop sina kläder, kammade håret.

Nu är han fumlig, glömsk och slarvig.
Längta till skolan för lekis är larvigt.

Ena dan är han glad och yster,
Andra dan bara tvär och dyster.

Ena dan länsar han faten,
För att dagen därpå bara peta i maten.

Och plötsligt är alla kläder för korta.
Han har blivit så lång. Babyhullet är borta.

Men ibland mellan honom och mig helt privat,
Blir han åter en kelig krabat.

Han är sällskaplig, pratsjuk, leker med ord
Han frågar om allt mellan himmel och jord.

Han trivs med att måla, rita och snida
Och dansa, hoppa, cykla och skida.

Att få leva ut överskottsenergin
Är en sexårings bästa lekterapi.

Mellan småbarn och skolbarn är sex år en sänka,
En sorts lillpubertet kan man nästan tänka.

Av Jennifer - 27 mars 2010 20:44

Har varit hemma och vabbat i några dagar och det har ju förståligt inte hänt så mycket. Jakob och jag har mest läs, kollat på film och lajjat!

Idag vaknade Jakob 6 !! Puh det var bara att pallra sig upp. Vi har hunnit med massor i dag. Vi åkte till Arlanda stad på bakluckeloppis. Åh jag ääälskar loppisar.

Jag hittade ett 3-pack helt nya Backugan i oöppnad kartong och en lite större Rorri Racerbil och jag betalade 70 kronor för båda.

Sen köpte jag dessa:

30 kronor kostade dessa tillsammans! Fynd tycker jag!

Jakob var överlycklig för jag mutade honom med Grissini hela loppisrundan. :-) Carina och Alva mötte upp lite senare.Det var kort men trevligt.

Vi åt lite lunch och styrde kosan mot Bålsta och fika hos Lassegårds! Jakob lekte med Oscar och ville absolut inte åka därifrån. Vi fick med oss en stor kasse med böcker. TACK!

Vi åkte över till mamma och pappa och blev ompysslade. Jakob var i sitt esse! Hahaha! Tack för god mat!

Jag har äntligen hittat en spegel till badrummet efter tips från en kompis. MIO is da shit! Snart kommer det bilder på det FÄRDIGA badrummet. :-)

Jag har också shoppat mjukstängande toasits. Det blir super.

På vägen hem i bilen lyssnade jag på Clabbes rakt över disk, sjöng med i gamla åttiotalsdängor och blev helt nostalgisk. Jakob somnade trots mitt oväsen. Nu sitter jag här i mörkret och kollar på tv min ensamhet. Glöm inte bort att släcka alla lampor mellan halv nio och halv tio. Inte för att spara el utan som en manifestation. Martin och Jesper åkte upp till Emma i Branäs i går eftermiddag och kommer hem i morgon. Dom verkar ha det superbra. Men Jesper är lite hostig...:-(

Glöm inte att ställa fram klockan i natt....

Av Jennifer - 23 mars 2010 18:14

Nu är det riktigt - ursäkta språket - skitväder! Fast det är positivt också för all snön regnar fatiskt bort. Och det är ju skönt!

I dag kan man se sin deklaration om man loggar in på skatteverket med sin E-legetimation. Det gjorde jag. Åh vad härligt! Får en massa sköna slantar tillbaka till midsommar! Jiipiii. Ja förresten en massa....Men det räcker i allafall till lite semester.

Idag har jag köpt två superfina kuddfodral! Fina va?

  



Martin är bortrest idag så det är jag och småkillarna som härskar här hemma i kväll. När jag lagt dom blir det en riktig tv kväll!

Av Jennifer - 22 mars 2010 16:34

skåp som jag köpte för ett tag sedan fast i furu på blocket för 300:- Vill haaaa!

Orkar jag köpa detta och måla? Vad säger ni? Hmm...

  

Av Jennifer - 22 mars 2010 08:19

Dom här ska det va!


    

Ovido - Quiz & Flashcards