Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Jag har fått en Iphone!

Av Jennifer - 23 maj 2010 21:45

I fredags slutade jag 12. Härligt. Jag åt matlådan på jobbet innan jag tog en tur upp på Hötorget till mina killar och inhandla fredagsblomster.

Promenerade i solen till Pendeltåget i Karlberg.

Jag åkte upp och hämtade två glada killar på dagis. Vi tog vara på dagen och åkte till slottsparken vid Edsberg slott här i Sollentuna. Det var massor med folk.

Vi hade dricka och bulla med oss. Ett brudpar var där för fotografering. Det är ju ingen lek med en snart 2 åring som helst vill hoppa i vatnnet. Det var lite jagande. Det var ett par som satt på en parkbänk och skrattade åt Jakob när han jagade änderna nere vid vattenbrynet. Han tjöt av skratt! :-)

    

På kvällen kom pappsen förbi för att äta middag med oss. Mamma hade sin tjejkväll hemma och pappa ville fly fältet. Vi grillade hemgjorda hamburgare och jag hade gjort hemgjorda pommes. Gott.

I lördags fixade vi och donade lite hemma. Jesper lekte hos en dagiskompis. Vi tog en långpromenad och gick förbi Ica Maxi och handlade lite smått och gott till kvällen.

Jeanette och Mirre hade lånat scoutstugan för barnkalas på dagen och då passade vi på att träffas där. Vi, fam Wivhagen och Carina och barnen. Niklas var bortrest och fam Granholm och Sunesson hade förhinder.

Det var jättetrevligt.

I dag har jag Emma och Jessica, Andreas blivande fru, och Linus stått på loppis på Roslagsstoppet i SPÖREGNET! :-( Typiskt.

Vi var där 2 1/2 timme och sålde i allafall för 1000 kronor. Jag sålde vagnen också när jag kom hem. Och en annan vännina har köpt lite andra kläder innan så det blev en slant av denna rensning.

  

På vägen hem regnade det så hemskt så vi var tvungna att stanna. det haglade och blixtrade och dundrade. Huga. Var heeeelt genomfrusen när jag kom hem.

Det blev hämtmat till middag.

Och vet ni? Jag fick en Iphone i går! :-) Jag behövde en ny telefon och min snälla man tyckte också att jag skulle ha en sån. "-En tidig morsdags present" sa han. :-)

Nä nu hägrar sängen.

 
 
Jag med

Jag med

28 november 2010 19:39

Jag med!

http://Jag med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards