Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Jennifer - 10 maj 2010 20:36

Helgen har gått i "massamåstens" tecken! I lördags mutade vi våra barn och satte kurs i varsin bil mot Barkarby.
Först in på plantagen för inhandling av citrusjord till olivträden. Fick med mig en kruka fjärilslavendel ut också. Superfin.
Just nu har jag alla plantor i tvättstugan. Det är ju så attans kallt ute så jag vågar inte ställa ut dom. Orkar inte hålla på och flytta
krukorna ut och in hela tiden.
Sen bar det av mot Bauhaus för inköp av fläkt till badrummet samt lite annat smått och gott.
Lunch på IKEA. Tack gode gud för IKEA! Dom har verkligen fattat idén med barnfamiljer och billig bra mat.
Efter lunchen så hittade vi madrassöverdragen till våra bottnar, utebordet som vi valt ut hemma, kran samt rullbrickorna till krukorna och lite annat.
Sen åkte killarna hem. Jag stannade till på färgaffären där. Åh nu kommer jag inte på vad den heter...Jaja. Jag fick hjälp av en jättegullig tjej och vi pratade mycket om färg och tryck på tapater.
Till slut bestämde vi oss för denna i hallen och samma enfärgad till korridoren.

  

Det blir toppen. Det är lite svårt att se färgen men den är lite grå. Jag smsade bilden hem till Martin! :-)
På eftermiddagen var det dags för mig och Jesper att möta upp dom andra 3 dagiskompisarna i Kista centrum för att gå på bio och äta på restaurang för att fira att dom börjar skolan och i samma klass (!) till hösten. Det var jättemysigt och filmen (draktränaren) var superbra. Jesper vill se den igen. Sen åt vi på foodcourten. Jag åt libanesiskt och Jesper hamburgare.
Igår var Martin iväg och fixade och trixade med kläderna till Andreas och Jessicas bröllop. Han skall vara bestman. Jag röjde runt hemma och hann med sjuukt mycket. Roligt. Nu är vitrinskåpen klara och inflyttade. Här kommer bilder.

  


Martin hade med sig Andreas hem. Dom rev golv, montera kran m,m.
Jag åkte och storhandlade under tiden. Skönt med matlista för 14 dagar klar. Man slipper fundera.
Sen åkte dom till fotbollsträningen med Jesper. Dom tog Jakob med sig så han fick springa av sig.
Jag stannade hemma och lagade mat. Lasagne. Mums. Ja som ni märker så har helgen gått i ett. Tur att man bara jobbar halv vecka så man får vila upp sig. Fast på lördag har vi 3 kalas...:-)

Idag har jag varit på föräldrarmöte i Jespers nya skola. Det verkar superbra. De enda jag är lite orolig för är antalet barn i klassen. Hur många barn har ert barn i förskoleklass?

Imorgon är det dags för inskolning. Spännande!

Här är lite bilder från betessläppet också. Nu ska jag kolla på Maria Montazami!

           
 

Ovido - Quiz & Flashcards