Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Jennifer - 15 maj 2010 19:48

  

Den här härliga bilden kommer i från boken "Sommar med Ernst" som ja köpte idag. Härlig bok.

I går fick vi rycket och städade ut förrådet. Det tog nästan hela dagen. Martin åkte 2 vändor till tippen och jag en sväng till Myrorna vid stinsen i häggvik som precis har öppnat! :-) I LÖÖV! Rensade ut lite som jag ska ha med på loppis också. Åh vad härligt. Nu går det faktiskt att gå in där.

På eftermiddagen var vi bjudna hem till Andreas och Jessica. Dom bor såå fint. Vi pratade om bröllopet och Nerja.Guuuud vad jag längtar.


http://www.time55.com/sv/nedrakning/?y=2010&m=jul&d=19&h=0&mi=0&t=Nerja--t55Semester&yn=Jennifer&c=bu&mc=2


Jesper var inte alls sitt vanliga jag i går. Sur och vresig. På kvällen förstod vi varför. Han hade 39 graders feber så vi fick åka hem tidigt. Hoppas vi inte smittat någon nu :-S

När vi kom hem  hade Jesper frossa stackarn. Idag hade han ingen feber när han vaknade men ont i huvudet och halsen så han fick alvedon. Så jag vet inte om han har haft feber. Inte på alvedonet i allafall. Tråkigt att vara sjuk denna underbara första sommardag. 24,7 i skuggan på framsidan.Häääärligt

Jesper skulle ha varit på sin kompis Antons bowlingkalas. Han var såå ledsen.

Killarnas kusin Samuel hade också kalas i dag som Jesper missade.

Jag åkte och handlade jord och kruka på förmiddagen. Sen satte jag i gång ute på tomten. Jag har varit ute hela dagen. Jag är helt bränd på höger sida efter ogräsplockandet. Ajaj. Jag har planterat och fixat. Martin har oljat altanen.

Hoppas det är uppehåll i morgon så jag kan fixa ordning och ställa tillbaka möbler osv.

Martin åkte iväg med Jakob på Samuels kalas.. Herregud vad lugnt det blir utan en två åring. :-)

Som sagt jag har hunnit med hur mycket som helst idag. Bilder på trädgården kommer.

Sen var det dags för middag.Idag blev det grillat så klart. Marinerad fläskfilé med ädelostsås. Rostad potatis, morötter, rödlök och fetaost och grillad färsksparris. Det var smaksens. Vi drack vitt vin. Penfolds Thomas Hyland. En Chardonnay. Kan jag verkligen rekommendera.

    

Nä nu blir det en dusch och slapp i soffan. I morgon är en annan dag!

Puss på er!

Av Jennifer - 15 maj 2010 09:50

Det här inlägget är tillägnat Ditte som tror att det aldrig är stökigt hemma hos oss! :) Se och njut!


         

Ovido - Quiz & Flashcards