Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Jennifer - 7 maj 2010 20:25

Oj dagarna rullar på men oj vad härligt det är att det äntligen är maj. Det kunde ju vara liiite varmare i och för sig. Men men.
I söndags var vi i Kårsta och tittade på årets betessläpp. Kossorna var glada som tusan och for omkring och stångades och muade!
Vi fick ju härligt väder också. ARLA bjöd på bullar och mjölk. Linda, Hasse och deras lilla kille Erik var där. Jespers dagiskompis Tobbe med familj var också med. Det var jättetrevligt.
På vägen hem stannade vi till på gyllene måsen för att intaga lunch. Sen var det hem och fixa och dona lite i hemmet. Vi var tillbaka med vårt utebord som vi köpt på Jysk förra året då hälften av all färg lossnat.
Det var andra gången. Det är en lång historia detta som jag inte orkar skriva om. Blir bara irriterad. Jag fick iallafall kompensation i form av ett presentkort på Jysk. Hahaha jag som sa att jag aldrig mer skulle handla där.
Jag tog 2 jättefina underlakan i bomulls satin, en fin låda och tvättpåsar för presentkortet.
I tisdags var det fotbollsträning igen. Jesper verkar tycka att det är superkul. Jag och Emma var iväg och solade en sväng. Det var jättelänge sedan. Men vi ska ju på bröllop i slutet av maj och jag tänkte att man behöver kanske inte vara helt blekblå! :-)
Men det var värsta high-tech solariet med AC, aromaterapi och en tant som pratar om vad som händer medan man solar. Hihi
Härom dagen så fick jag rycket och började packa till loppisen. Rensa och städa ur köksskåpen. Skönt när det är klart. Snart är vitrinet färdigmålat också. Då kommer det bild.
Vi får se när hantverkarna är klara med lilla badrummet. Det går ju inte direkt fort. Snart är det 6 månadersjubileum. Om man nu kan kalla det jubileum. Jag har brunnit för länge sedan och ringer och kollar hela tiden 
vad som händer. Är det inte klart snart kommer dom få äta grus! Grrrrr. Jag har varit snäll hitills och ni som känner mig vet att det är inte kul när Jennifer blir arg. Idag avslutade Martin samtal med hantverkarna med - "OK måndag morgon annars skär jag kulorna av honom. Trevlig Helg!" Haahahaha Tyckte det var skitkul!
Snälla gulliga Sunkan ska i allafall hjälpa oss med tapetsering i hallen.  <3   Hantverkarna har ju dragit en slägga rakt igenom väggen när dom rev. Ja just det dom sågade 2 långa revor genom vägen till klädkammaren också ja. Men eller hur! Jaja men vad är väl lite problem med renoveringsproblem när det finns folk som har det mycket värre.
Nya tag bara. Fast det ska bli väldigt skönt när det är klart.
Denna veckan har jag gått fram och tillbaka från Karlberg och jobbet både på morgonen och när jag ska hem. Bra va?!

Ovido - Quiz & Flashcards