Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Fågelkvitter och rövar i ansiktet!

Av Jennifer - 4 november 2008 15:08

I morse vaknade jag och äkta hälften till fågelkvitter och en och annan gök.Jag vaknade med ett leende på läpparna faktiskt. Vet inte om det var för att det var liksom en dröm precis innan jag vaknade eller om det var för att det var så jäkla osannolikt och lite smånördigt att det var fågelkvitter i sovrummet. Mannen fick en Wake up light i födelsedagspresent när han fyllde år i juni och i morse var det första gången den användes. Gissa om killarna på Webhallen kollade konstigt när jag kom in och köpte den mitt i sommaren! Hihi.Den funkade iallafall jättebra och mannen kom upp lite lättare än vanligt nu när soluppgången var ett faktum.


Jag och lilleman har varit på babysim.Det är så mysigt.Det är bara det att det är så förbannat trångt i omklädningsrummet.Vi mammor kan ju bli lite nakenavtrubbade när man fått barn. Kroppen har ju varit ett förvaringsställe i 9 månader och efter det en mjölkcentral så kroppen blir ju för många allt annat än sexuell. Så där står man på typ 6x2 meter, typ 10 morsor och tio bebbar med packning,bilbarnstolar skötbädd osv. Rätt var det är så har man en röv i ansiktet när man böjer sig ner för att torka fötterna. Och tjejen bakom mig får ju min röv i ansiktet när hon böjer sig ner. Och så där håller det på! :-D Folk bresar och hukar och slänger med tuttarna. Jag är inte pryd på något sätt men visst är det väldigt roligt och konstigt hur det blir.


Nä nu skall jag leka lite med mina gossar innan det är dags att åka och hjälpa en kompis att inventera.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards