Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 3 november 2008

Av Jennifer - 3 november 2008 20:16

Jag var och hämtade min son på dagis vid halv tre. Vi passade på att åka och uträtta några ärenden på Stinsen. Jag handlade lite saker på Panduro till julpysslet.Ja jag har ju inte sagt att jag är helt jultokig.

Herregud, tjejerna på Panduro börjar hälsa igenkännande på mig nu. Även när jag inte skall ha ngt och jag bara går förbi är det som någon jädra dragningskraft som drar mig dit medans jag hör en röst som viskar-Kom,kom,kom,kom....:-)

Det blev papper till julkorten, silvertråd och vita och silvriga pärlor som jag tänkte göra lite juldekorationer av. När jag får ordning på digitalkameran kanske det kommer lite bilder. Jag har många av julklapparna klara redan och det känns toppen. Det blir så dyrt annars.

Det slank ner två julmagasin också....MYS Drömhem & trädgård Jul och Allt i hemmet julspecial.


När vi skulle åka hem från Stinsen så hade jag lagt en mandarin mellan benen när jag körde ut från garaget som jag tänkte äta på vägen hem. När vi kommer till Häggviksrondellen (som för övrigt är väldigt många som har svårt att köra rätt i) kommer det en kärring farande rakt in i rondellen utan att titta åt mitt håll. Hon tittar bara dit hon ska. Jag hänger mig på tutan och hon fattar ingenting förrän hon åkt halva rondellen DÅ ställer HON sig på hejdarna, och jag får tvärnita.Jag bromsar och då åker mandarinen ner på golvet,jag trycker in kopplingen fullt och mosar mandarinen under kopplingspedalen!! Jävla kärring.


Vi har precis kollat på Färjan. Men vad är detta? Vilka människor!

Min bättre hälft, (det är min jobbarkompis men vi är som gifta. Vi spenderar ju fasen mer tid tillsammans än vad jag och min man gör) berättade precis att hon är gravid. Åh jag är såå glad för hennes skull.Nä nu skall jag hänga in all tvätt som jag stått och strukit framför tv:n.

Over and out

Av Jennifer - 3 november 2008 12:46

Kommer precis från öppna förskolan. Var och hämtade bilderna som vi tog på öppna förskolan för ett par veckor sedan.Dom blev jättebra på gossarna.

 Alla pratade om resor som dom har gjort eller kommer att göra under vinterhalvåret. Solsemestrar hit och skidsemestrar dit. Jag blir så avundsjuk, men inte MISSUNSAM. Jag förstår bara inte hur människor har råd. Vi är numera fem i vår familj efter att min bonusdotter flyttat hem till sin mamma. Nu är jag i och försig mamma ledig till min son som är 4,5 månader och inkomsten då är ju inte den bästa men jag tycker inte att vi har råd att resa annars heller. Jag och min man har inte jättedåliga jobb men vi får inte ihop det till både sommar och vintersemestrar. Hur gör folk?

Nä nu skall jag fixa och dona lite innan det är dags att hämta huliganen på dagis.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards