Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Jennifer - 11 november 2010 21:09

Hej kompisar!
Martin är borta igen. Barnen sover och jag sitter vid stora bordet och pysslar och drömmer mig bort till advent.

  
Längtar till julbak. Doften av saffransbullar, pepparkakor och lack.
Längtar till att få börja slå in alla fina julklappar som är undanstuvade längst in i förrådet. (Tur att inte Jesper läser min blogg!)
Skriver ni rim till era julklappar?
Jag tycker att det är superrolig grej att göra det men det krävs ju lite tid. Tycker absolut inte att man ska fatta precis vad det är genom rimmet liksom.
Här kan man få lite inspiration.

http://www.rimstugan.se/
 
I år kan vi baka ungefär dubbelt så många lussebullar som förra året, och inte genom att göra dem hälften så små, utan saffran-priset kommer att gå från fjolårets ca 30 kr/påse till 15-20kr/påse i år. Huvudorsaken är såklart bättre och billigare skördar i Iran som är huvudproducent av saffran i världen.
 
På lördag ska jag på tjejmiddag. Längtar så! Ska bli så roligt att träffa en massa härliga tjejer! Appropå det, är det någon ur VKCK som känner sig manad att ta tag i nästa träff?
På söndag ska vi träffa mina härliga kusiner. Mamma och pappa har bjudit över mina kusiner med familjer på fika. Det är pappas brors barn. Åh vad det ska bli kul. Har så roliga minnen sen vi var små. Greger var helt såld på Mork och Mindy! Kommer ni ihåg dom? Nano-nano!
 

http://www.youtube.com/watch?v=fP0SBVUaloQ&feature=related
 
Jag har pysslat lite också! :-) 2 st juligt härliga tändsticks askar. Mycket roligare att ta fram än solstickans. Och så luktar det ju så gott när man tänder med tändstickor.'

  

  
Sen åker dom in "på lagret" tills det är dags att plocka fram allt...:-)

  


Jag hittade den här hemska bilden när jag surfade runt lite! Huvva!

  

Lämnar er med den här bilden på näthinnan! Blä!

God natt!!

Ovido - Quiz & Flashcards