Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Jennifer - 5 november 2010 18:30

Herregud, veckorna bara flyger iväg!
Den här veckan har varit seg. Jag känner mig trött. Längtar efter advent så man får tända adventsstakarna. Förresten för 14 dagar sedan, när jag var uppe i Edsberg, då såg jag 3 adventsstjärnor i fönster i olika lägenheter! Liiite tidigt tom för mig.
I går när jag och Therese var på Lindex spelade dom julmusik i högtalarna. Också liiite tidigt.
 
http://www.time55.com/sv/speciella_nedrakningar/julafton.php
 
Tänkte försöka gå på Eikkalas julöppet den 18 november. Hon har så mycket fint. Någon som vill följa med?
 
www.eikkala.com
 
Martin har nu bara 8 resdagar innan julledighet. Skönt. Jag lämnade in semesteransökan till jul igår. Jag hoppas att jag får ledigt veckan innan jul. Det är så skönt att vara ledig då.
 
Jesper har höstlov denna vecka men han har varit  på fritids. Han tycker det är jättekul att bara få fri lek hela dagarna. Dom är inte så många barn heller. I går hade dom varit 30 talet på hela fritids! :-)


Jag kom hem vid ett tiden idag och käkade lunch hemma i min ensamhet. Så skönt. Jag passade på att grundmåla ljusstaken jag köpte på bakluckeloppisen för ett tag sedan.  


Den kommer att bli super! Jag ska göra  ljusmanschetter till den. Bild kommer när den är klar.


I kväll får jag inte glömma att baka till Anna på jobbet som har stickat dessa härlig sockor! TACK!

   


I kväll år Jesper på födelsedagsparty hos en klasskompis. Martin. Första kalaset i nya klassen.
Riktigt nattsudderi 18-20! :-)

Han ska få se Toy Story i vår säng när han kommer hem. Det har jag lovat.


I morgon blir det en tur till IKEA Uppsala. Jag har inte varit där sedan dom byggde om. Carina och jag åker.    Barnfritt och kompismys.Härligt

Sen blir det en tur till Martins pappas grav för att tända ljus.


I morgon skulle vännen    ha fyllt 43 år. Nu blir det begravning den 19 november istället. I år blev det 4 bröllop och en begravning...


 

Ovido - Quiz & Flashcards