Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Jag är mycket bättre men det är så svårt....

Av Jennifer - 29 juni 2010 09:41

Jag mår mycket bättre.

Jag kämpar dock med mitt dåliga samvete.  Jag slappar, är hemma och tar hand om mig själv. Går hos beteendevetare Bent Jensen. (Underbar) Jag åker och badar, läser en bok osv precis som jag blivit tillsagd att göra allt medan jag försöker att inte tänka på barnen som är på dagis i den här värmen (som kanske är dom enda sommardagarna den här sommaren, vad vet jag?), Martin som nästan gått igenom samma sak som jag och inte är sjukskriven.

Alla (utom Bent som vet) säger att jag måste vara så, sluta vara si. Men det funkar ju inte riktigt så. Jag är en person som gärna ser till att alla andra mår bra och är glada. Skickar en blomma till ngn vän som har det jobbigt, för att jag VILL eller åker med hemlagad mat till ngn annan som behöver hjälp, för att jag VILL.  Det är svårt att sluta vara den man är. Bent säger att folk runtomkring blir också vana vid mitt beteende och omedvetet räknar med att jag ska styra upp saker. Han säger att jag måste lära mig att ta hand om mig själv först och alla andra sen om det finns tid över. Det är det jag jobbar på nu! Jag avslutar med några kloka ord som jag ska ha som mantra framöver.


Monica, Jespers dagisfröken, som när jag berättade att jag köpt färdiga sallader och köttbullar till midsommar pick-nicken sa: Och vet du, det blir midsommar ändå!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards