Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Jennifer - 4 juni 2010 20:22

I tisdags ramlade Jakob här hemma och slog tänderna i en blomkruka.Det tokblödde ur munnen. För att göra en lång hemsk historia kort så slutade det blöda, men jag fick inte titta. Han klagade morgonen efter när han drack vällingen. Aj ont sa han. Jag försökte titta men jag såg inget och han knep ihop munnen igen. Men igår så åkte vi akut till tandläkaren för att kolla. Dom gjorde röntgen och kollade. Då satt ju framtänderna löst och han har ett stort sår och "strängen" är av. Usch vilket dåligt samvete jag fick att jag inte åkte med en gång......Vi ska dit igen nästa fredag och kolla så tänderna har stabiliseras och vi har fått en bakteriedödande gel som vi ska smeta morgon och kväll och han skriker som en stucken gris när man gör det! Hoppas att allt blir bra nu bara....


I går morse vaknade jag av att Jesper stod vid min säng och sa: - Mamma, jag har klätt på mig och ätit frukost. Jakob sover fortfarande. Kan jag göra va jag vill nu tills vi ska åka till dagis?" Jag tänkte, vad fasen är klockan? 5 eller? Jag kollar på klockan då är klockan kvart i sju! EN TIMME SEN!   Och vi ska va på utskolningssamtal klockan 7,30!!! PANIK. Men duktig kille jag har va? Vi hann och Jesper fick fina ord från en av världens gulligaste pedagoger.


I dag på jobbet kom världens gulligaste Bitte med en flaska sprattelvatten till oss för att fira att all renovering är klar. Hon är ju inte riktigt klok! Jag blev sååå glad. Vi skall mysa någon kväll med den. TACK BITTE!   


Det blev den vanliga lunchtrippen till Hötorget. Jordgubbar, orkideer och liljor.

Satt i solen en stund på lunchen. Man vill aldrig gå in och jobba..  


Jag åkte hem och hämtade killarna på dagis. Vi hade bestämt att Elin skulle följa med hem i dag.

När vi kom hem sattes riddartältet ihop och ut på gräsmattan. Där lekte dom länge länge. Dom hade en hemlig klubb. Sen stack dom till lekparken med walkie-talkiesarna. Jag klippte gräsmattan med hjälp av Jakob. Sen förberedde jag middag. Snoppade jordgubbar, gjorde potatissallad med sparris och cocktailtomater och senapsdressing, korv och köttbullespett och marinerade fläskfilé. Oj vad alla åt! Hahaha Jesper var tvungen att gå och bajsa mitt  maten! Elin orkade inte äta upp sin tredje portion glass och jordgubbar. Jesper deklarerade att det var Elin och han som skulle gifta sig minsann. Elin var inte helt övertygad dock.   

Sen tog vi en kvällspromenad för att möta upp Elins mamma på halva vägen. Det är ju så skönt ute.

Martin är hemma nu iallafall, skönt.

Jag har beskurit mina olivträd nu iallafall. Jag mailade till Patrik som var snäll och förklara hur jag skulle göra. TACK!

I morgon håller vi tummarna för Sunkan som springer Maran!

Ja ihelgen ska vi försöka få ihop dammsugning, byta lakan, hälsa på Emma på hennes nya jobb Espirit i Sollenuna centrum, plocka undan efter renoveringen, måla dörrkarmar, sätta upp lister i hallen, fira kusin Lovisa, kanske fira Lena, ev picknic i Edsbegsparken på Sveriges nationaldag. Har jag glömt något???? :-)




Ovido - Quiz & Flashcards