Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Jennifer - 18 september 2010 19:43

Idag har vi verkligen hunnit med mycket! Rena semestern att bara ha ett barn! Jakob har varit så nöjd också.Tror han tycker att det är lite skönt att bara få gå runt och pula lite!

Vi började hemma med lite pyssel. Tvätt, vika tvätt osv. Sen åkte vi och gjorde en massa ärenden. Vi har faktiskt köpt årets första julklapp. Nitendo Wii till killarna. Bra pris på Game Stop. Nintendo wii med Wii Sport och Wii Sport resort för 1999:- Vi köpte till en extra spel"fjärrkontroll" (Heter det så?)

Så man kan spela 2 i alla fall.

När vi kom hem så fixade jag ute. Lite höst fint vid dörren.

  

Martin var iväg med Jakob och Charlie en stund. Martin och jag har pratat om att rensa i linneskåpen här hemma länge. Så jag började. Jag skulle ha tagit kort innan. De bara rasade ur grejer när man öppnade, men nu ser det ut så här:

    

Fint va! Jag måste passa på att rekomendera vaccumpåsarna som vi använder. Vi har både till ytterkläder och täcken och kuddar.Kolla bilden nedan. I påsen längst till vänster är 2 duntäcken och i den mittersta är 6 kuddar.

  

Jag lagade fiskgratäng till middag. Mums. Torsk med räkor och hummersås och potatismos förståss! Kolla andra bilden. Ser ni det gröna. Det är färsk spenat. En HEL påse. Det är ett skämt. Då får man köpa typ 8-10 påsar om det skall räcka till hela familjen!!

Jag hittade en superfin lykta med ledlampor i. Det var svårt att få bra bild med blixten på kameran. Men här är den:

  

Ser ni den där uppe på vitrinskåpet? :-)

Nä nu blir det ett glas vin och lite tv. I morgon kommer älsklings Jesper hem. Och jag ska baka bullar! :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards