Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

2010-2011 Årets sista dag. Gott nytt år!

Av Jennifer - 31 december 2010 10:23

2010...Jaa. Ett år med mycket känslor. Året började med den ena "katastrofen" efter den andra. Våran ofrivilliga renovering av badrum och tvättstugan.

    

Ena badrummet som renoverats fick rivas en andra gång, fukten som hittades i taket i det andra badrummet. Vi hade blivit lovade att allt skulle vara klart innan jul 2009. 10 juni var det klart. Det var den dagen jag klev in i den berömda väggen. Usch vilken resa. En massa andra privata händelser tillsammans med stress både på jobbet och hemma gjorde att jag inte orkade.Therése och Annette var verkligen mina två stöttepelare den här tiden. Vi har stött och blött saker. Jag har lärt mig att ta emot hjälp. TACK!    Jag är ju fortfarande inte helt återställd och blir fort trött och hängig. Men vissa har för längesedan glömt bort att jag varit/är sjuk.

Vi var i underbara Björnrike i vintras för en brake från allt renoveringsskit. TACK Helena och Roger för lånet av stuga.     Det var då hantverkarna ringde om fukten i taket. Det var också då som jag trodde att vår sista dag var kommen när en man bröt sig in i köket. När vi kom upp var det blod i hela köket. Lång historia....Han hade låst sig ute i -27,höll på frysa ihjäl, pangat en ruta, skurit upp armarna på glasskärvorna. Läskigt var det i allafall.

Sen vände det mot en fantastisk härlig semester i Nerja. Vilket härligt ställe vid havet. Trevliga människor    och härlig semester.

            

Den resan kantades dock av ett sorgligt besked från J som blivit diagnostiserad för cancer...:-( Hon genomgår fortfarande sin resa mot att bekämpa cancermonstret. Heja heja!!   


Jesper börjar skolan! Jisses... Är min lilla "bula" 6 år redan?

Han är superduktig i skolan och har börjat hitta sin plats tror jag.


Hösten kom och i oktober förlorade vår andra vän A   sin långa kamp mot cancermonstret...Så fruktansvärt sorgligt och orättvist.

Han lämnar fru och 2 pojkar efter sig. Kärlek till er och ni vet var vi finns.

Begravningen var superfin men så klart superjobbig. Dom spelade så klart Elvis.

http://www.youtube.com/watch?v=Za8cpM6cGYk

Mycket gamla minnen för Martin som slits upp då hans pappa också gick bort i cancer alldeles för tidigt.


December har svischat förbi med alla härliga pysseldagar. Underbart.

Nu är det dags att kort sammanfatta året som gått.


Konstaterande:Pengarna är slut efter all ofrivillig renovering.

En slutkörd Jennifer

4 härliga bröllop, både vänner och familj.

En begravning.

En härlig semester. 

Jag vet nu vilka vänner som verkligen ställer upp om jag mår dåligt och behöver hjälp.


Vi är iallafall friska och har varandra och jag känner att 2011 kommer att bli ett bra år. Det kommer i allafall bli en del stora förändringar. :-) Vi har lite att fundera på först bara. Jag känner för första gången på riktigt länge ett pirr i magen inför framtiden och se vad livet har att erbjuda!


Gott nytt år till er alla vänner, släkt och ni andra som läser detta!








 
 
Ingen bild

Sussie

31 december 2010 11:19

Det har varit ett stökigt år för både dig och mig det här...och jag önskar dig allt gott under det kommande året..du är en underbar människa som verkligen förtjänar att få ha det bra...Gott nytt år och se nu till att ta hand om dig själv...jag har fått lära mig mycket under året som gått men framför allt har jag fått lära mig att man alltid måste se till att själv må bra för att man sen ska kunna hjälpa andra...:)

Jennifer

31 december 2010 12:31

Detsamma Sussie! Tack. Ja jag har också fått lära mig att ta hand om mig själv först och främst för att ha ork över till andra. Och framför allt att göra det utan att ha dåligt samvete. Kram

 
Ingen bild

Jessica

31 december 2010 22:22

Gott slut och gott nytt år! Va rädd om dig och familjen! Du är kanon! Kramis Jessica <3

Jennifer

1 januari 2011 14:02

Gott nytt år på er också. Hoppas ni har mysigt i Kläppen!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards