Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Massor av bilder! God fortsättning!

Av Jennifer - 25 december 2010 19:28

Dan före doppare dan! Städning och putsning. Vi hann med en promenad med lite snowracer åk. På kvällen innan sovdags kokar vi alltid gröt och ställer ut till tomten. Och i år var Jakob med också! :-)

Julafton startade vid 8 tiden med julklappsjakt.

Sen gjorde vi oss iordning och åkte till kyrkogården. Vi satte ljus och tomte på svärfars grav. Vi satte ljus på vännens grav också.

När vi kommit hem tog det inte så lång tid förrän mamma, pappa och Jens kom. Vi startade med grötlunch. Sen sprang dagen på. Vi hade jättemysigt och barnen var glada. Trots att Jakob bara sov 15 min på dagen och Jesper hade feber och var uppe till halv tolv....:-)

Jag fick en massa fina julklappar.Måste vart snäll i år. En velour mysdress från Stadium, en morgonrock, fina ballerina fårskinnstofflor, Thomas Sabo armband med berlock, bio med barnvakt, Hotell övernattning med teaterbiljetter och barnvakt, panduro presentkort, halsband, Iphone station m.m

Här kommer bilder! God Fortsättning!!


                                                                        

 
 
Heli

Heli

26 december 2010 09:59

Bild på ballerina fårskinnstofflorna tack :-) verkar vara precis nåt jag skulle vilja ha nämligen...
God fortsättning till dig och familjen!
KRAM

http://idrottsgatan.bloggplatsen.se

Jennifer

26 december 2010 20:45

God fortsättning till dig med!
Jag ska försöka komma ihåg att ta bild. Dom är superfina och sköna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards