Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Semester..

Av Jennifer - 20 december 2010 20:15

Jag har semester den här veckan. Så skönt! Det är tydligen inte så kul på jobbet heller. Vi ska lägga om golven och det låter tydligen så man blir tokig.

Idag har killarna och jag varit på Stinsen en sväng. Jesper klippte sig och blev lite julsnygg! Det är redan en massa REA. I går köpte jag ett par stövlar och en fin julklänning. Idag blev det 2 par skor till.   Ett par tittade jag på i somras. Dom kostade 500 då, 99 nu!!

Jag har varit och julhandlat också. Charlie    kom hem tidigare och tog med småbrorsorna ut i snön så kunde jag åka iväg. Skönt att det är gjort. Det var jättelite folk när jag kom men när jag skulle åka, då var det kaos. Vi har bestämt att skippa julmaten i år. Varken jag Martin eller pappa äter sill. Så vad blir kvar? Jo köttbullar och korv, som vi äter jämt annars. Så i år blir det :


Parmalindad gratinerad Chevré på salladsbädd med honung och rostade pinjenötter.


Marinerad lammfilé med potatisgratäng och fetaostcreme.


Chokladfondue med marshmallows, vindruvor, jordgubbar, annanas.


Idag fick vi hela brevlådan full med fina härliga julkort.Jag bara Älskar att få julkort. TACK alla!


I morgon ska jag träffa Anna! Åh vad jag längtar efter min vän. Vi ska ses och äta en bit mat och byta julklappar.



 
 
Ingen bild

Kungen

20 december 2010 21:31

Men Jeffa ! Julmat är ju heligt och sillen är det bästa !!!

Jennifer

21 december 2010 09:00

Inte här! :-)

 
Ingen bild

Carina

21 december 2010 11:01

Men jennifer ni äter ju inte lamm???? Eller?

Kram

Jennifer

22 december 2010 20:51

Jo vi äter lamm! Gott gott!

 
Ingen bild

Carina

22 december 2010 21:38

Kanon men det gjorde ni inte när vi började umgås :) men det är såååååå gött i gött gött :)

Jennifer

23 december 2010 08:46

Jo jag har alltid ätit lamm. Martin däremot hade lite förutfattade meningar om att lamm smakar kofta.....:-S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards