Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Veckan....

Av Jennifer - 12 december 2009 18:59

Ja herregud var ska jag börja. Det var trevligt i söndags i alla fall när Alex och Amelia var och hälsade på. Vi var ju på julmarknad på steninge slott. Det var sådär faktiskt. Ingen jultomte och ingen julmusik….:-( Det enda juliga var julpyntet som dom sålde där. Nä dom skulle projekt anställa mig där!!

I måndags så träffade jag Anna efter jobbet. Vi shoppade och åt middag i Kista centrum. Det var så mysigt att träffa henne. Det är alldeles för sällan. Jag köpte dop present till barnens kusin Molly som skall döpas på lördag.

I tisdags var det dags för lite hårvård. 3 timmar tar det att slinga utväxten med folieslingor och klippning. Men åh vad det behövdes klippas nu.

Renoveringen fortsätter ju hemma. I början tycker man inte att det händer något då är det ju så mycket underarbete. Men i går när jag kom hem så hade dom börjat med panelen i tvättstugan och det såg verkligen superfint ut!! Jag kan ju inte riktigt glädjas åt allt då jag fortfarande känner mig jäkligt bränd av dom förra jonen som renoverade badrummet. Men dom vi har nu verkar superduktiga. Härom dagen  när jag kom hem så berättade hantverkaren att dom inte kan lägga in den mattan som vi beställt eftersom det inte var en våtrumsmatta…….Suck…Vi frågade på varuhuset när vi skulle bestämma matta, om den gick att lägga i tvättstugan och han sa att det var ok. Tur att hantverkarna är så om sig och kring sig så dom inte la mattan. Det var bara att packa in trötta hungriga barn i bilen och försöka hinna till mattvaruhuset i Danderyd innan dom stängde 18,00 och beställa ny VÅTRUMSMATTA. Det gick bra. Vi har inte haft varmvatten på 2 dygn....2 vuxna och tre barn utan varmvatten…..Det är som att bo i sommarstuga. Koka vatten på spisen för att kunna diska och tvätta sig. Tvättmaskinen är också borta och har varit det sen i måndags,  så det bli till att köra en tvättdag när den är tillbaka kopplad.

Igår la  i alla fall mattläggaren  mattan. På tisdag ska lilla badrummet och tvättstugan vara klart med kakling och allt.

Jag och Martin satte oss ner härom kvällen  och gjorde lista på saker vi måste fixa. Det är för mycket att ha i huvudet. Tur att alla julklappar är klara i alla fall så man slipper stressa med det.

Härom kvällen fick jag hjälp av min svärdotter Mona, Charlies tjej att slå in alla paket. Det var trevligt. 

I torsdags blev det en tripp till IKEA för att köpa skåpstommar osv. Charlie och Mona va barnvakt åt killarna. Kvart i fem åkte vi hemifrån. Hyrde släp, åkte till Bauhaus och köpte brevlåda, fincement och 2 sänglampor. Sen vidare till IKEA och handlade allt till tvättstugan. Vi var hemma igen klockan sju! Snacka om rekordtid.

I går kväll barmhärtade sig Carina och Niklas över oss och bjöd hem oss på middag. Det var mysigt. I dag har vi varit på Mollys Dop. Martins bror Andreas dotter. Det var så trevligt.

Idag har det snöat för första gången! Åh vad mysigt det blir på en gång! Jag har bakat 2 sorters godis. Lion Bars och Rocky Road. Mmmmmm

Jag ska baka knäck, Wiener nougat och Mozartkulor ngn dag också!


Åh vad skönt det ska bli när allt är klart och man får julpynta och mysa!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards