Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Jag i halv åtta hos mig....:-)

Av Jennifer - 18 januari 2011 11:17

Oxveckor....
 
Har ni hört det uttrycket? Är det bara ledighet och helger som räknas nu förtiden?
Nä min vännina som drabbats av cancer förra året sa något som fick mig att tänka efter lite. Hon önskar sig inget annat än jobb, hämta-lämna på dagis, falukorv och allt annat i vardagen. Man får leva lite i nuet och ta vara på små stunder.
 
I lördags var en sån stund. ( iochförsig helg men ändå)
Jag startade min dag hos RAna på Hair and Face. MYCKET välbehövligt med klippning och slingor. Jag blev som vanligt jättenöjd. Rana förstår sig på mitt hår och hur jag vill ha det. Egentid. 3 timmar. Läsa, prata och lyssna på musik..:-)
Jag blev dock lite irriterad när jag ville reklamera en curlcreme som jag köpt där. Den hade en stor luftbubbla i burken så den var liksom halvtom redan när jag öppnade den... Den kostar massor och jag handlar alla mina produkter där. Schampo, balsam, inpackning, silkesdroppar, curlcreme och mousse. Jag klipper mig och slingar och är en bra stamkund. Men icke! Jag fick ingen ny! Det var dåligt tycker jag!
 
Sen hämtade mina fina killar upp mig för färd till Brasserie Elverket.
 
http://www.brasserieelverket.se/
 
Där hade min faster Kerstin ordnat en härlig släktträff med fastrar, farbröder, kusiner och kusinbarn! Såå trevligt. Min kusin Kalle är delägare och har gjort en fantastiskt jobb.
Vi var väl närmare 30 stycken. Vi sa att det måste bli en tradition med släktbrunch på Elverket i januari varje år!


          


Och vet ni, jag skickade in en ansökan till halv åtta hos mig och dom har hört av sig och vill att jag ska berätta mer om mig själv! :-) Spännande. Håll tummarna för mig nu!


Igår var en stor dag i fru Miljeteigs liv. Jag var och tränade! Japp ni hörde rätt. Tränade! Det var skitkul. Det är korpens dansinspirerade pass med lite salsa och zumba dans. Åh vad et var roligt. Men jobbigt. Har ju inte tränat på 10 år typ! Pust. Nya tag på onsdag med då är det medelpass. Mer styrka tror jag.

Nä nu ska jag och lilla micromannen käka lunch.


Peace love and understanding!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards