Norrviken goes Christmas!

Alla inlägg under januari 2011

Av Jennifer - 30 januari 2011 19:36

Herrejisses vad fort helgerna går! I fredags var Martin ute med brorsorna. Jesper var på kalas hos en tjej i klassen. Emma och Martin kom över. Och Helena med barnen. Så det blev en liten samling. Vi åt Pizza och hade trevligt.


Igår var vi iväg på fotografering som jag vann på FB. Det var kul och bilderna såg jättefina ut, det lilla vi såg i digitalkameran. Vi tog på alla killarna för sig. Sen tillsammans och sen en bild på hela familjen (inte Emma, för hon var inte med) men Jesper höll på fjanta sig så jag tror inte att det blev ett enda bra kort pga honom. Grrr!


Sen kom familjen Lassegård på middag. Det var superskoj att ses och babbla.

Champagnen flödade! :-)


Idag sov jag till kvart över tio! Så skönt. Martin var uppe med barnen i morse.

Martin har hållt på med vår trasiga diskmaskin idag. Då märker vi att avloppet från diskmaskinen och diskhon, det stora röret ner i grunden, liksom bubblar över. In i skåpet under golvet. Massor med mögel. FAN vad är det här!!

Ja ni som känner oss vet ju hur allt har varit sen vi flyttade hit. Jag orkar inte ens bry mig....:-( Det har ju alltid vait så kallt under skåpen i köket. Det är liksom stora glipor mellan plattan och yttervägg. Rakt ut! Kallt. Jag önskar att vi hade pengar så vi kunde riva ut allt och isolera om. Vi ska kontakta Folksam i morgon. IGEN. Men det finns väl någon lite klausul som säger att vår försäkring inte täcker detta. Nä fy-fan igen.


Jag har fortfarande inte hört något från halv åtta hos mig. Vi får se vad som händer...

I morgon ska jag till Augur marknadsanalys på intervju. 2,5 timme och 500 spänn och 2 biobiljetter rikare.Det är gutt!

Sen blir det härlig Dansträning igen.


Nu Solsidan!!

Av Jennifer - 27 januari 2011 21:45

...om att få sätta tänderna i vårt sovrum men pengarna går ju åt till en massa annat hela tiden. Jag har visat dessa bilder förr. Men det här är verkligen drömmen.....Kan vi starta en insamling?


     

Av Jennifer - 27 januari 2011 21:44

Jag har verkligen haft ett par trötta dagar. Och är humöret inte på topp är det precis som om man drar till sig elände.

Mina fina fina vän Therese kom till jobbet med en present idag! Hon tyckte jag behövdes muntras upp lite. Tack!

Vi var till Panduro idag och handlade lite. Köpte en massa fint. Jag ska pyssla ihop en sak till Martin till alla hjärtans dag. Ni får se senare.

Jesper har varit hos en klasskompis och lekt. Mycket nöjd! Torsdag=städdag.

Och idag kom äntligen både mamma och pappas julklapp och kakstämpel från coolstuff. Vi gav ju mamma och pappa en skärgårdsbrunch på en av strömmas båtar. Vi köpte presentkort så dom får välja när dom vill åka.

I morgon kommer mamma och pappa och ska vara barnvakt för dagis är stängt. Nä nu är det dags att sova....



Av Jennifer - 25 januari 2011 21:47

Idag tänkte jag bjuda på ett av mina första inlägg på bloggen. I november 2008 skrev jag detta inlägg.

Först vill jag bara visa vad jag har skickat efter idag! :-)

  




I morse vaknade jag och äkta hälften till fågelkvitter och en och annan gök.Jag vaknade med ett leende på läpparna faktiskt. Vet inte om det var för att det var liksom en dröm precis innan jag vaknade eller om det var för att det var så jäkla osannolikt och lite smånördigt att det var fågelkvitter i sovrummet. Mannen fick en Wake up light i födelsedagspresent när han fyllde år i juni och i morse var det första gången den användes. Gissa om killarna på Webhallen kollade konstigt när jag kom in och köpte den mitt i sommaren! Hihi.Den funkade iallafall jättebra och mannen kom upp lite lättare än vanligt nu när soluppgången var ett faktum.


Jag och lilleman har varit på babysim.Det är så mysigt.Det är bara det att det är så förbannat trångt i omklädningsrummet.Vi mammor kan ju bli lite nakenavtrubbade när man fått barn. Kroppen har ju varit ett förvaringsställe i 9 månader och efter det en mjölkcentral så kroppen blir ju för många allt annat än sexuell. Så där står man på typ 6x2 meter, typ 10 morsor och tio bebbar med packning,bilbarnstolar skötbädd osv. Rätt var det är så har man en röv i ansiktet när man böjer sig ner för att torka fötterna. Och tjejen bakom mig får ju min röv i ansiktet när hon böjer sig ner. Och så där håller det på! :-D Folk bresar och hukar och slänger med tuttarna. Jag är inte pryd på något sätt men visst är det väldigt roligt och konstigt hur det blir.


Nä nu skall jag leka lite med mina gossar innan det är dags att åka och hjälpa en kompis att inventera.

Av Jennifer - 24 januari 2011 21:32

Som jag har letat! Och idag. Pang där bara. Inga konstiga vågor, vita och rätt storlek. Superfina assietter! I benporslin. Så fina. Och vet ni vad dom kostade? 15 kronor styck. Till förrätten, brödet, salladen eller efterrätten! Nu MÅSTE jag ju bli utvald till "halv åtta hos mig". :-)

Jag satt en apelsin på för att visa storleken.  Jag är så lycklig!

Annars har jag tränat idag igen. (Ja mamma nu FÅR du säga att jag är duktig för det tycker jag själv) I morgon blir det rask promenad på jobbet. Uttnyttja friskvårdstimmen.

Nu blir det duschen sen god natt!

Av Jennifer - 23 januari 2011 21:54

Har ni sett stilpoliserna Trinny and Susannah? Dom skulle jag behöva! Eller någon annan som kom och talade om och visade alla bra eller blä!

Jag ordnade lite i garderoben ikväll. Jag har 2 garderober fulla med kläder men inget att ta på mig. Jag har en del fina grejer men jag vet inte vad jag ska ha till!

Så om ni vet någon bra stylist. Skicka över den hit. En småfet 2 barns mamma behöver piffas upp!

Hjäääääääääääääääääääääääääääälp!


Före:

  


Efter:

  

Av Jennifer - 23 januari 2011 09:11

Jag undrar om det är någon som har varit eller stått på Loppisen på Fyris park i Uppsala? Skriv gärna en rad och berätta om det var bra? Dom har också något som kallas barn loppis är det BARA barnkläder och barngrejer som säljs då?



Av Jennifer - 22 januari 2011 20:40

Idag har jag varit på mitt första bakjobb. Tur att det var hos goda vänner så jag fick öva i lugn och ro! :-)

Dom hade talat om för mig innan vad dom ville ha. Jag satte ihop en shoppinglista som dom sedan fick handla. Strax  efter halv elva sladdade jag in på deras parkering med bunke, verktyg som jag inte klarar mig utan och min visp!

Kvart i elva gick startskottet. 40 bullar, massa drömmar, chokladrutor och 2 semletårtsbullar senare. 3 timmar och 45 minuter senare. Allt diskat och undanplockat. Alla nöjda och glada. Jag hade så trevligt sällskap också! <3

Det här gör jag gärna igen. Pengarna går direkt i semesterkassan.

    


När jag kom hem hade vi besök av Martins "gamla" granne Mats och hans dotter Saga. Jättetrevligt! Dom stannade på middag. Idag blev det Fläskfilé med kantarellsås med en liten skvätt cognac i. Klyftpotatis. Romansallad med fetaost och rostade pinjenötter.

Nu är det vila i soffan och jag ska dricka upp rosévinet som är kvar sen i går..

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards