Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Myshelg,..

Av Jennifer - 27 februari 2011 20:30

Veckan bara flög iväg! Martin har jobbat jättemycket den här veckan och  kommit hem mitt i natten då dom har avtalsförhandlingar.

Missade träningen i onsdagskväll också! :-( Rackarns..

Men desto roligare helg!

Åhh vilken underbar helg.

Igår åkte vi in till stan vid 13 tiden och tog in på hotell. Vi tog en drink innan vi promenerade mot Östermalm. Vi var tidiga till teatern så vi stack in huvudet på Elverket som min kusin Kalle är delägare i. Han jobbade så vi fick säga hej. Vi tog ett glas vitt vin i baren. Sen var det dags för Maxim och "Vuxna män" med Tommy Körberg, Johan Rheborg, Johan Ulveson och Erik Johansson. Den var jättebra. Både lite allvarligt, djup och rolig.

Efter teatern så tog vi bussen till Kungsholmen och Dolce Vita där vi åt god mat och pratade massor.

När vi gick därifrån så kändes det som om klockan var 3 på natten för vi började tidigt och hade hunnit med så mycket, men klockan var bara 23!!

I morse vaknade vi upp utvilade klockan 9,30. Vi gjorde oss i ordning innan det var dags för långfrukost och vinterstudion. Najsigt...

När vi checkat ut gick vi till sergel filmstaden oför att köpa biljetter till bio. Då var hela torget en enda stor loppis! Jag blev ju helt eld och lågor och var tvungen att kolla runt men det var verkligen bara skit. Tråkigt...:-(

Filmen som vi såg däremot var allt annat än skit. Fasen vilken bra film. Den bästa jag sett på länge. Fransk-Amerikansk film. Sarahs Nyckel. Jag säger bara SE DEN! Heeelt tagen efteråt.

Sen kom vi hem till våra guldklimpar med lite mer energi. TACK snälla mamma och pappa för allt!    Man skulle verkligen behöva vuxentid lite oftare...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards