Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Vilken dag!

Av Jennifer - 12 februari 2011 19:14

Den här veckan gick ju också! Och vilken vecka. Den kommer att gå till historien. Jisses vilket snöoväder!

Veckan började som vanligt med träning på måndagkväll. Det är såå roligt och toppenmusik.

I onsdags blev jag hemringd av dagis. Jakob hade feber och var snorig och grinig. Vi har varit hemma hela veckan och idag kändes han mycket piggare men fortfarande lite snorig.

I onsdag ränade jag också. Malin som har passet var ledig och det var en vikarie istället. Det gick fint men jag reagerade verkligen på valet av låt till strechingen. Jag kanske är överkänslig men det var ledmotivet till M:A:S:H. "Suicide is painless".......Läs texten:


Through early morning fog I see
visions of the things to be
the pains that are withheld for me
I realize and I can see...

[chorus]:

That suicide is painless
It brings on many changes
and I can take or leave it if I please. 

I try to find a way to make
all our little joys relate
without that ever-present hate
but now I know that it's too late, and...

[Chorus]

The game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
so this is all I have to say.

[Chorus]

The only way to win is cheat
And lay it down before I'm beat
and to another give my seat
for that's the only painless feat.


Ok jag vet att texten handlar om svårigheter i krig men det kanske är någon som har nära anhörig som faktiskt har begått självmord. Då är nog det enda man hör just Suicide is painless" Vad tycker ni? Överreagerar jag? Jag kände mig iallafall illa till mods när det skrålade ur högtalarna..


Jesper har, och har alltid haft en liten crush på en dagiskompis som heter Elin. Igår satt han och pysslade ihop denna fina som vi var uppe med idag.

   

En chokladask och ett kort.

Han överlämnade asken stolt som en tupp!

   

Det var så trevligt att träffa alla tjejerna. Elins lillasyster Stina går i samma dagisgrupp som Jakob och dom är riktiga kompisar!

När vi kom hem åt vi korv och Jakob somnade som en stock. Då passade jag på att baka lite. Min favvosysselsättning! :-) Jag bakade citron kokostoppar med chokladbotten. Sen provade jag min nya bakstämpel på härliga mördegskakor som jag smaksatte med lite vanilj och kakao. Dom blev supergoda och fina tycker jag!

Jag provbakade 2 st först. En som jag tryckte stämpeln innan gräddning och en när kakan var gräddad. Det blev absolut bäst och skarpast kanter (text) att trycka efter.

   

När lilleman vaknat så tog vi en promenad i den härliga solen. Vi gick ner till Kantorsgränd och plockade upp våra gamla grannar Ditte och Malakai. Vi fortsatte färden till Coop Extra (gamla Coop Forum Rotebro) för lite inhandling av lördagsgodis. Mysigt att gå och småprata. Saknar min granne!   

Vi stack in huvudet hos familjen Ek-Jansson och sa hej.

När vi kom hem ville killarna laja lite.

Jag lagade mat. Helstekt fläskytterfilé med klyftpotatis och Bearnaise. Såå gott det är att helsteka kött! Och en härlig sallad på romansallad, körsbärstomater, gurka fetaost och rostade nötter.Mmmm

Nu sitter vi alla här i soffan och myser och fikar och väntar på Mello.

Vilken härlig dag det blev i solen. Och alla fina vänner.

Tack för idag, tack för en underbar dag i dag....

♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫ ♪♫♫♫♫ • * ¨ * • .¸¸ ♪ ♫♫ • * ¨ * • .¸

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards