Norrviken goes Christmas!

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Det kommer jag leva på länge....

Av Jennifer - 5 februari 2011 20:37

I torsdags var jag ute på lite tjejmiddag. Det var en bunt härliga tjejer. Jag och Therese gick till Clarion Sign och beställde drinkar. Sen kom Carina, Annette, Emma och Kristin. Vi tog bussen till Arizona. Vi mötte upp Jeanette och Emelie. Där åt vi gooood mat, drack gott vin och skrattade MYCKET!    Till er alla tjejer som var med. Det kommer jag leva på länge.

Norrvikens Skola hade öppet hus idag så Jesper har haft lördagsskola.

Martin var med. Jag var hemma med Jakob och tvättade, bytte lakan och lite andra måsten.

När dom kom hem så åkte jag till Fotografen Tommy Jansson i Vallentuna för att titta på bilderna vi tog förra helgen. Det var ju egentligen bara killarna som skulle fotas men Tommy frågade om vi inte skulle ta en bild tillsammans. Och den blev superrolig tycker jag, men å vad synd att inte Emma var med. :-(

Familjebilden är inte komplett utan henne på något sätt.....

  

Här är bild på killarna..

    

Charlie blev så jä-la bra. Fotografen frågade om han fick lägga upp bilderna på sin hemsida och på FB för dom var så bra. :-)

  

Gå in på FB och "Gilla" Fotograf Tommy Jansson så kan du också vinna en porträtt fotografering!

Jag åkte hem och kompletterings handlade lite. Jag hämtade upp Jesper och åkte ner till Östermans som hade födelsedagskalas för Niklas idag.

Jag var ju hos dom och bakade för ett par veckor sedan. Jag fixade ordning semletårtorna. Det blev succé. :-)

Så är det någon som vill ha frysen full med nybakat så maila så kommer vi överens om nått! :-)

Martin och Jakob gick ner. Mysigt var det på kalaset. TACK för det. :-)

Just nu sitter vi och tittar på melodifestivalen. Blandat kompott........


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer - 18 december 2012 20:54

Halloj! Här springer dagarna på och det fixas och fejas. Idag har vi klätt granen. Killarna ( och vi ) tyckte den blev den finaste granen någonsin! Nu ska bara klapparna slås in och läggas under. Vågar man det redan? ;-) Sen har jag bakat vinter cup...

Av Jennifer - 15 december 2012 18:19

Heeeej på er därute i snöyran! Hur har ni det. Ja vi får ju en vit jul iallafall! Först vill jag bara berätta om ett inlägg jag fick idag av en vän. Hon tackade för inspirationen på bloggen och hon gillar/gillade inte ens julen förr. Jag blir såå gla...

Av Jennifer - 14 december 2012 17:04

Idag var det dax att välja julgran. Vi köper kungsgran för det funkar för oss. Vi har köpt av Sollentuna norra scoutkår 2 år nu. Man går in på en stor tomt där alla fina granar står. Sen går man runt där och känner in vilken som ropar på dig. Då grab...

Av Jennifer - 11 december 2012 20:56

Idag blev det lite Mozart kulor bakade. Bakade? Heter det så? Eller tillverka godis kanske man ska säga? Ja ni hajar! Nougat skärs i bitar och rullas till bollar. Marsipan skärs i slantar och plattas ut. Nougatbollen läggs på marsipanen som sluts run...

Av Jennifer - 10 december 2012 07:40

Nu har alla roliga julböcker fått sin plats i tallrikshyllan också! Fint tycker jag! 14 dagar kvar så är det julafton. ...

Ovido - Quiz & Flashcards